Kontakt
Image1
Image2
Važnost karijernog usmjeravanja

FacebookTwitter

Zdravstvo

Medicina je naučna oblast čiji su predmet interesovanja zdravlje i blagostanje živih bića, najprije podrazumjevajući zdravlje čovjeka, a potom i zdravlje nekih redova životinja. Riječ medicina porijeklom je iz latinskog jezika i znači lijek (remedium), a upotrebljava se i izraz ars medicina kao umjetnost liječenja.

Zaposleni u zanimanjima ove porodice zanimanja pomažu bolesnim i zdravim osobama. Radi se o poslovima iz oblasti njege, lječenja i skrbljenja. Pored tradicionalnih zanimanja, u zdravstu nastala su na osnovu napretka u medicinskim naukama nova zanimanja, ali i novi zahtjevi i prema tradicionalnim zdravstvenim zanimanjima. Od medicinskih radnika se traži da mogu primjenjivati posebne metoda pregleda pacijenata kao i njegovog lječenja. Medicinski radnici moraju znati koristiti moderne uređaje za pregled pacijenta, njegovo praćenje i nadgledanje kao i lječenje.

Pored praktičnog znanja i specijalnih zahtjeva pojedinačnih zanimanja osobe koje rade u zdravstvu, trebaju imati obimna teoretska znanja kao i stalno aktualiziranje istog. Želja za učenjem, moć dobrog pamćenja kao i interes za medicinska pitanja i pitanja iz oblasti prirodnih nauka su pretpostavka za uspjeh u ovim zanimanjima. Za osobe koje se odluče za neko od zanimanja u zdravstvu, primarno je da postoji želja za pomaganjem drugim ljudima i sposobnost da se obrati pažnja na njihove potrebe.

Poželjni zahtjevi za većinu zanimanja u ovoj porodici su: emocionalna stabilnost (otpornost na stres), dobro opće zdravstveno stanje, tjelesna izdržljivost, razvijena čula vida, sluha, mirisa i dodira, dobra koordinacija pokreta ruku, šaka i prstiju.

U ovoj porodici zanimanja skriveno je šest zanimanja. Upoznajmo ih!

MEDICINSKI TEHNIČAR

Medicinski tehničari/sestre, zajedno sa ljekarima, rade na području unapređenja zdravlja bolesnih i zdravih osoba, sprečavanja bolesti, liječenja i rehabilitacije, kao i očuvanju zdravlja. Zdravstevnu njegu obavljaju samostalno ili kao članovi zdravstvenog tima. Njihovi pacijenti su djeca, odrasli i starije osobe. Rade na vrlo različitim radnim mjestima, od patronaže do jedinica intenzivne njege. Posao obavljaju nekada samostalno, nekad u timu, a ponekad pomažu ljekarima. Radni uslovi ovise o vrsti posla, mjestu zaposlenja i ustanovi u kojoj je osoba zaposlena. Medicinski tehničari mogu raditi u dnevnim i noćnim smjenama, te vikendom i praznikom.

FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR

Fizioterapeuti primjenjuju razne postupke lječenja traumatskih, ortopedskih, internističkih i hroničnih bolesti. Vrlo često primjenjuju razne vrste lječenja u preventivne svrhe. Fizioterapeuti pomažu bolesnim i ozlijeđenim osobama u povećanju pokretnosti, ublažavanju boli, te sprečavanju i ublažavanju trajnih posljedica bolesti i ozlijeda. Uloga fizioterapeuta proširuje se i na sprečavanje bolova i bolesti sistema kretanja poučavanjem ljudi o pravilnom držanju i kretanju, te savjetovanjem o uređenju okruženja (stolica, radnih površina, ostalih pomagala). Fizioterapeuti mogu raditi u zdravstvenim ustanovama na dobro opremljenim rehabilitacijskim odjeljenjima sa svim potrebnim pomagalima, dvoranama i bazenima. Mnoge vrste fizikalne terapije mogu se provoditi i u bolesnikovoj kući. Posao fizioterapeuta zahtjeva dobro zdravlje i kondiciju, jer uključuje stajanje, čučanje, klečanje, sagibanje, podizanje i rad sa pomagalima, te pružanje fizičke pomoći pacijentima pri promjeni položaja, ustajanju, kretanju i upotrebi pomagala.

FARMACEUTSKI TEHNIČAR

Farmaceutski tehničar obavlja tehničke poslove vezane za istraživanja iz farmakologije, unapređuje primjenu rezultata istraživanja na području farmacije, zdravstva i drugih srodnih nauka. Farmaceutski tehničar sarađuje u radu analitičkog laboratorija apoteke, izrađuje preparate, ispituje kvalitet lijekova, kontrolira rok trajanja lijekova, bira ambalažu za preparate koji se izrađuju u apotekama, vodi evidenciju laboratorija, radi sa farmaceutskim sirovinama u pripremi i proizvodnji gotovih farmaceutskih proizvoda. Posao tehničara razlikuje se ovisno o mjestu zaposlenja: apoteka, laboratorija ili u farmaceutskoj proizvodnji.

ZUBNO-STOMATOLOŠKI TEHNIČAR

Zubno-stomatološki tehničari, pod nadzorom doktora stomatologije, izrađuju različita protetička pomagala u stomatologiji i vrše njihov popravak. To se, prije svega, odnosi na izradu kalupa za proteze, zatim izradu totalnih ili djelimičnih fiksnih ili mobilnih proteza, nadogradnje za zube ili dijelove zuba koji nedostaju i na izradu pomagala za ispravljanje anomalija u rastu zuba i čeljusti. Također, vode brigu o stomatološkoj opremi i instrumentima.

LABORATORIJSKO-SANITARNI TEHNIČAR

Laboratorijsko-sanitarni tehničari rade na otkrivanju onečišćenja, zračenja, buke i drugih faktora okruženja koji narušavaju ljudsko zdravlje. Predlažu i provode odgovarajuće mjere kako bi se očuvalo ljudsko zdravlje. Predmet njihove analize je sve što čovjeka okružuje i sve što on koristi: voda, zemlja, zrak, hrana, prostori za stanovanje i rad, sredstva za higijenu i predmeti za opću upotrebu. Zapošljavaju se u zavodima za javno zdravstvo, u industriji posebice prehrambenoj, privatnim ustanovama i u sanitarnim inspekcijama. Posao laboratorijsko-sanitarnog tehničara zahtjeva visok stepen savjesnosti i odgovornosti u obavljanju radnih zadataka, od uzimanja uzorka do pisanja izvještaja, jer propusti mogu imati velike i dugoročne posljedice na zdravlje ljudi.

AKUŠERSKO-GINEKOLOŠKI TEHNIČAR

Akušersko-ginekološki tehničari provode zdravstvenu njegu trudnica, porodilja, novoro-đenčadi i ginekoloških bolesnika. Također, učestvuju u zdravstvenom odgoju žena vezano za trudnoću, dojenje, prehranu i njegu novorođenčadi, kao i prevenciju od bolesti. Opći uslovi rada akušersko-ginekološkog tehničara ovisi o radnom mjestu i stanju u zdravstvenim ustanovama. Oni rade u dnevnim i noćnim smjenama, također i vikendom i praznicima. Akušersko-ginekološki tehničari moraju biti dobri u komunikaciji, jer dobar dio njihova posla uključuje pružanje psihološke potpore. Posebno je važno da mirno i sabrano komuniciraju s pacijenticama i članovima njihove porodice u okolnostima koje su obilježene visokim stepenom napetosti, iščekivanju, nervoze. Oni moraju razumjeti šta trudnoća, porođaj i novo dijete znači svakoj ženi i njenoj porodici. Također, moraju biti svjesni raznolikosti reakcija, osjećaja i raspoloženja koje se mogu mijenjati u kratkom, ali intenzivnom razdoblju neposredno prije, u toku i poslije porođaja.

 

scroll back to top

Vijesti

FacebookTwitter

Ostale Vijesti

POZIV ZA STUDENTE, DIPLOMIRANE EKONOMISTE I/ILI MLADE INŽENJERE IZ OBLASTI POLJOPRIVREDE, PREHRAMBENE INDUSTRIJE I OSTALIH DJELATNOSTI VEZANIH ZA EKONOMSKI I RURALNI RAZVOJ

POZIV ZA STUDENTE, D…

Centar za ekonomski i ruralni razvoj (CERD), poziva sve zainteresovane studente završnih godina, diplomirane ekonomiste i/ili mlade inženjere iz opština sjeve...

Read more
MS&WOOD nudi stipendije i posao

MS&WOOD nudi stipend…

(Sarajevo, 15.6.2017. godine) - Bosanskohercegovački proizvođač visokokvalitetnog dizajniranog namještaja MS&WOOD sa pogonima u Fojnici objavio je poziv bud...

Read more
Prijavite se na YEP/IEEE Inovacijski izazov

Prijavite se na YEP/…

(Sarajevo, 13.6.2017. godine) - Međunarodni institut inženjera elektronike i elektrotehnike (IEEE) i Projekat zapošljavanja mladih (YEP), uz podršku Vlade Švajc...

Read more
Novo od Hoću.ba

Novo od Hoću.ba

hoću.INFO 1. Odlična prilika za studente: Honorarni posao u Sparkasse banci Odlična prilika namijenjena studentima za honorar...

Read more
Besplatna obuka za 139 mladih nezaposlenih osoba

Besplatna obuka za 1…

(Goražde, 21.5.2017. godine) - Služba za zapošljavanje BPK Goražde kroz realizaciju programa obuke nezaposlenih osoba u 2017. godini omogućila je edukaciju iz i...

Read more
Koje zanimanje izabrati?

Koje zanimanje izabr…

Uskoro počinju upisni rokovi u srednje škole. Mnogi učenici završnih razreda osnovne škole razmišljaju o zanimanjima koje žele izučavati i kojim poslom se bavit...

Read more
  • 1
  • 2
  • 3

Ključne kompetencije

FacebookTwitter

Ključne kompetencije

Europska unija 2006. godine definirala je osam ključnih kompetencija koncepta cjeloživotnog učenja:

  • Komunikacija na maternjem jeziku
  • Komunikacija na stranim jezicima
  • Digitalne kompetencije...

Read more

Nekoliko stepenica

FacebookTwitter

KOJE TREBAMO PREĆI

Ključne kompetencije

Read more

Brojač posjeta: Ukupno 531399